Veilige betaling

INFORMATIE ONLINE CREDITCARD

Meer veiligheid dankzij het nieuwe systeem 3D-VEILIG en SecureCode

Sinds 1 oktober 2008 is de beveiliging van bankkaartbetalingen verbeterd door middel van de 3D-VEILIG de meeste grote banken hebben dit in de praktijk gebracht. Nu moet u een aanvullende authenticatiecode om via onze online winkel met een creditcard te betalen. Deze verificatie vindt direct plaats op de website van uw eigen bank. Dit is bedoeld om de kans op frauduleus gebruik van uw creditcard sterk te verminderen, want zelfs als de blauwe kaart wordt gestolen, kan deze niet worden gebruikt zonder de authenticatiecode te kennen.

Zonder 3D-Security

Het was mogelijk om te betalen met het creditcardnummer, de geldigheidsdatum en het driecijferige pictogram aan de achterkant van de kaart. Dit stelde de eigenaar van uw kaart (wie dan ook) in staat om uw kaart te gebruiken zonder uw toestemming.

Met 3D-Secure en SecureCode

U heeft een speciale persoonlijke code deze website is gericht op uw online aankopen. Met deze kaart kunt u uw identiteit verifiëren en ervoor zorgen dat de kaarthouder de betaling doet. Het is niet meer mogelijk om uw creditcard te gebruiken zonder uw toestemming.

Om een bestelling met 3D-SECURE af te handelen

  1. U dient zoals gewoonlijk het creditcardnummer, de geldigheidsdatum en het pictogram in te voeren op de website van onze bankpartner Société Générale.
  2. Vervolgens wordt u rechtstreeks doorgestuurd naar uw bank om de verificatiecode in te voeren.
  3. Wanneer deze gegevens zijn ingevuld en gevalideerd door beide banken (onze bank, Crédit Agricole en de uwe), wordt u automatisch doorgestuurd naar onze online winkel.

Hoe vind ik mijn 3D-SECURE of SecureCode-authenticatiecode

Afhankelijk van uw bank is deze code direct aan u toegewezen of wordt u gevraagd deze in te voeren bij uw eerste betaling met een internetkaart (afhankelijk van het beleid van uw bank en het type kaart). Sommige banken vragen u bijvoorbeeld om uw geboortedatum, andere vragen u om deze code te maken bij uw eerste gebruik... U kunt rechtstreeks contact opnemen met uw bank voor meer informatie over uw authenticatiecode.

Wat gebeurt er als de authenticatie mislukt?

Als de verificatie na 3 pogingen mislukt, wordt uw creditcard uitgeschakeld. Het is niet meer mogelijk om via internet met uw kaart te betalen. U kunt echter uw creditcard gewoonlijk blijven gebruiken om geld op te nemen of te betalen via een fysiek betaalterminal. U moet contact opnemen met uw bank om uw creditcard opnieuw te activeren voor internetbetalingen.

Voor meer informatie kunt u rechtstreeks naar de website MasterCard of op de website van Visum of die van uw bank.